MENU
pl en

ETAP 2. Wykorzystanie programów w diagnostyce dysków i odzyskiwaniu danych.

ETAP 2. Wykorzystanie programów w diagnostyce dysków i odzyskiwaniu danych.

PLAN RAMOWY >

RAMOWY PLAN KSZTAŁCENIA:
I. Wstępna diagnostyka dysku.

  1. Analiza wizualna nośnika.
  2. Podłączenie dysku i jego uruchomienie. Znaczenie diagnostyczne odgłosów.
  3. Sekwencja startowa, znaczenie diagnostyczne paszportu dysku.
  4. Uszkodzenia elektroniczne, możliwości ich naprawy oraz użycia obcej PCB.
  5. Kryteria doboru dawcy PCB.
  6. Metody odróżniania usterek mechanicznych od problemów oprogramowania układowego.
  7. Praktyczne wykorzystanie rejestru stanu we wstępnej diagnostyce dysków.

II. Diagnostyka dysku po jego uruchomieniu.

  1. Analiza SMART i jej wartość diagnostyczna.
  2. Krótki przegląd oprogramowania diagnostycznego udostępnianego przez producentów dysków.
  3. Skanowanie powierzchni — zalety i wady najpopularniejszych programów.
  4. Degradacja powierzchni i metody jej naprawy.
  5. Program HDD Regenerator i sposób jego działania.

III. Diagnostyka usterek dysków z wykorzystaniem programu MHDD.

IV. Diagnostyka usterek dysków z wykorzystaniem programu Victoria — ćwiczenia praktyczne.

V. Zarządzanie dyskami i ich strukturą logiczną.

  1. Naprawa MBR.
  2. Partycjonowanie dysków.
  3. Boot-manager.
  4. Defragmentacja.
  5. Bieżące monitorowanie statusu SMART.
  6. Generowanie raportów i list plików.

VI. Klonowanie dysków, a wykonywanie obrazów partycji.

  1. Kopia zapasowa i obraz systemu, a kopia posektorowa i obraz dysku, czym się różni praca logicznej od pracy w adresacji LBA?
  2. Źródła i obiekty docelowe — jak skonfigurować proces klonowania?
  3. Przegląd popularnych programów do wykonywania kopii nośników i obrazów systemów.

VII. Przegląd prostych programów do automatycznego odzyskiwania danych.

  1. Zasady działania zautomatyzowanych programów do odzyskiwania danych.
  2. Skanowanie dysków najpopularniejszymi automatycznymi programami.
  3. Znaczenie struktur logicznych w procesie odzyskiwania danych.
  4. Najczęstsze błędy w użyciu oprogramowania do odzyskiwania danych.

VIII. Podsumowanie kształcenia.

  1. Powtórzenie najważniejszych elementów kształcenia.
  2. Panel dyskusyjny.

CZAS TRWANIA - 16 GODZIN DYDAKTYCZNYCH (2 dni)

ZALECENIA PRZED KSZTAŁCENIEM:

  1. Ukończone szkolenia etap 1 - Szkolenie elementarne z zakresu diagnostyki. Rodzaje nośników, przechowywanie danych, uszkodzenia logiczne i fizyczne.
FORMA REALIZACJI STACJONARNA >

ImageImageImage

Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej. Bardzo duża liczba godzin i nacisk na zajęcia praktyczne, pozwalają uzyskać i utrwalić obszerny materiał oraz posiąść wiedzę niezbędną do działania w wymagającym zawodzie. Zajęcia prowadzone są w specjalnie do tego przygotowanych i przystosowanych salach. Każde biurko wyposażone jest w dwa szerokokątne monitory o przekątnej 23 cale, co pozwala w łatwy sposób poruszać się pomiędzy programami.

Wyposażenie sal do realizacji kształcenia:

  • Sala nr 1 składa się z 6 stanowisk roboczych, gdzie uczestnicy szkolenia zdobywają wiedzę teoretyczną i praktyczną.
  • Sala nr 2 składa się z 6 stanowisk roboczych, gdzie uczestnicy szkolenia zdobywają wiedzę teoretyczną i praktyczną
  • Sala nr 3 składa się z 8 stanowisk roboczych, gdzie uczestnicy szkolenia zdobywają wiedzę teoretyczną i praktyczną

Pozostałe pomieszczenia stanowią hol, szatnia z indywidualnymi szafkami na odzież zewnętrzną uczestników kształcenia.

TEORIA:
Sprzęt audiowizualny, niezbędne pomoce dydaktyczne: Każdy z uczestników podczas zajęć teoretycznych ma dostęp do komputera znajdującego się na Jego biurku. W sali znajduje się telewizor 72' za pomocą którego wyświetlane są materiały omawiane przez trenera. Materiały dydaktyczne potrzebne do przeprowadzenia zajęć teoretycznych: całość opracowanych materiałów jest autorska - przygotowana przez trenera prowadzącego. Na materiały składają się: opisy, wykresy, zdjęcia i filmy.

PRAKTYKA:
Sprzęt i urządzenia potrzebne do przeprowadzenia zajęć praktycznych: Każdy z uczestników podczas zajęć praktycznych ma dostęp do komputera znajdującego się na Jego biurku. Komputer posiada złącza potrzebne do podpięcia dysków celem dokonania diagnostyki. Trener na bieżąco śledzi poczynania osoby odbywającej kształcenie, udziela jej praktycznych wskazówek a następnie wspólnie omawiają otrzymane dane po skanowaniu dysków przy użyciu oprogramowania którego funkcjonalność wcześniej była przedstawiana.

Materiały szkoleniowe przekazywane na własność uczestnikom: Po ukończeniu kształcenia uczestnicy otrzymują materiały dotyczące całości przekazywanej wiedzy w formie elektronicznej oraz pomoc w postaci przydatnych linków: artykułów, publikacji i forów tematycznych, dzięki którym mogą się sami rozwijać.

FORMA REALIZACJI ONLINE >

Szkolenie realizowane w formie zdalnej jest to połączenie wieloletniego doświadczenia trenerów w zakresie realizacji kursów stacjonarnych, platformy Zoom oraz stanowiska szkoleniowego, w które uczestnik zostanie zaopatrzony drogą kurierską na czas trwania kursu (wyposażenie oraz materiały szkoleniowe).

      Platforma Zoom Platforma Zoom umożliwia dwustronną komunikację - między trenerem, a uczestnikiem kształcenia - i zapewnia wysoką jakość obrazu oraz audio w technologii HD. Platforma pozwala na udział w szkoleniach online z dowolnego urządzenia. Podczas spotkań organizowanych za pomocą Zoom kursant w czasie rzeczywistym realizuje część teoretyczną oraz otrzymuje zadania do wykonania na jednostce PC. Drogą kurierską wysyłamy jednostkę PC wyposażoną w odpowiednie złącza umożliwiające podłączenie dysku celem wykonania diagnostyki. Na tej jednostce kursant wykonuje część praktyczną.Takie rozwiązanie pozwala na płynną realizację szkolenia, gdzie trener na bieżąco śledzi poczynania osoby odbywającej kształcenie, udziela jej praktycznych wskazówek, następnie wspólnie omawiają otrzymane dane po skanowaniu dysków przy użyciu oprogramowania którego funkcjonalność wcześniej była przedstawiana. Ilość godzin kursu zdalnego jest identyczna jak w przypadku kursu stacjonarnego.

Jeśli chodzi o sprzęt, materiały oraz narzędzia tj. kompletne wyposażenie stanowiska szkoleniowego – wysyłamy je do uczestnika za pośrednictwem kuriera.

Co wysyłamy na szkolenie:

Sprzęt i materiały przesłane do uczestnika na czas trwania szkolenia (w celu realizacji części praktycznej szkolenia):

  • jednostka sprzętowa z niezbędnym oprogramowaniem, dyski, peryferia (monitor, klawiatura, mysz)

W/w wyposażenie stanowiska szkoleniowego jest przesłane i następnie odebrane od uczestnika po ukończeniu szkolenia za pośrednictwem kuriera.

INFORMACJE O TRENERZE >

IMIĘ I NAZWISKO: 

  • Paweł Kaczmarzyk

OBSZAR SPECJALIZACJI: 

  • Odzyskiwanie danych z dysków twardych, SSD, pamięci Flash i macierzy RAID oraz naprawa podzespołów komputerowych

WYKSZTAŁCENIE:

  • Średnie

DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE: 

  • 20-letnie doświadczenie w odzysku danych

DOŚWIADCZENIE SZKOLENIOWE:

  • Ponad 1 800 godzin przeprowadzonych szkoleń z zakresu odzyskiwania danych
CERTYFIKAT >

Image       

Kształcenie rozpoczyna się od testu mającego na celu sprawdzenie wiedzy uczestników przed jego rozpoczęciem. Podczas kształcenia, cały czas weryfikujemy wiedzę, jaką nabywają uczestnicy. Zadajemy wyrywkowe pytania, przeprowadzamy szereg testów (głównie praktycznych), podczas których sprawdzamy postępy uczestników. Każdy etap kształcenia zakończony jest wewnętrznym egzaminem weryfikującym i potwierdzającym uzyskaną wiedzę. Po ukończeniu kształcenia uczestnik otrzymuje autorski certyfikat wydany przez Notebook Master.

Nazwa certyfikatu: 'Certificate Knowledge supported by skills'.

Certyfikat zawiera: imię i nazwisko uczestnika, nazwę kształcenia, liczbę godzin kształcenia, nazwę i adres organizatora, termin realizacji kształcenia, numer certyfikatu wraz z datą wystawienia, znak jakości MSUES oraz znak wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS).

Ponadto po zrealizowaniu każdego z etapów kształcenia uczestnik otrzymuje zaświadczenie potwierdzające jego ukończenie, zawierające powyższe informacje, a dodatkowo nazwę etapu.

Potrzebne dokumenty do złożenia wniosku kliknij 'pobierz'

KOMPETENCJE NABYTE W TOKU SZKOLENIA >

UZYSKANE KOMPETENCJE I UMIEJĘTNOŚCI PO POZYTYWNYM ZAKOŃCZENIU KSZTAŁCENIA PRZEZ UCZESTNIKA:
Uczestnik szkolenia po jego zakończeniu posiada wiedzę i umiejętności pozwalające na samodzielną diagnozę, naprawę nośników pamięci oraz odzysku danych, w zakresie omawianym podczas kształcenia.

SZKOLENIA PO UKOŃCZENIU SZKOLENIA UCZESTNIK:

  • wykonuje wstępną diagnostykę dysków, a w szczególności analizę wizualną nośnika, podłączenie i uruchomienie dysku, sekwencję startową, zna możliwości naprawy uszkodzeń elektronicznych,
  • wykonuje analizę SMART dysku po jego uruchomieniu,
  • przeprowadza skanowanie powierzchni dysku,
  • wykorzystuje metody naprawy dysków o zdegradowanej powierzchni,
  • wykrywa sposoby działania programu HDD Regenerator,
  • wykorzystuje wiedzę i umiejętności na temat diagnostyki usterek dysków z wykorzystaniem programu MHDD,
  • wykorzystuje wiedzę i umiejętności na temat diagnostyki usterek dysków z wykorzystaniem programu Victoria,
  • zarządza dyskami i ich strukturą logiczną w zakresie napraw MBR, partycjonowania dysków, Boot-manager, defragmentacji, monitorowania statusu SMART,
  • stosuje wiedzę i umiejętności na temat klonowania dysków i wykonywania obrazów partycji,
  • wykorzystuje proste programy do automatycznego odzyskiwania danych.
CELE SZKOLENIA >

Cele kształcenia ujęte w kategoriach efektów uczenia się z uwzględnieniem wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych.

Kształcenie ma na celu wyedukowanie kompletnych samodzielnych specjalistów w zakresie odzysku danych oraz naprawy nośników pamięci takich jak: dyski twarde, pendrive, karty SD posiadających umiejętności postępowania zgodnie z kategoriami uczenia się:

  • Umiejętność intelektualna – umiejętność wykorzystania zasad wstępnej diagnostyki dysków,
  • Strategia poznawcza – umiejętność zastosowania sposobów klonowania dysków i wykonywania obrazów partycji,
  • Informacja werbalna – umiejętność omówienia sposobów diagnostyki dysku po jego uruchomieniu,
  • Umiejętność motoryczna – umiejętność diagnostyki dysków z wykorzystaniem programu MHDD/Victoria,
  • Postawa – umiejętność zastosowania zasad zarządzania dyskami i ich strukturą logiczną.

Program kształcenia jest autorski, wszystkie dokumenty slajdy oraz dokumentacja filmowa wykorzystywane podczas kształcenia są wynikiem badań i doświadczeń zbieranych latami.

jeśli potrzebujesz informacji o szkoleniach, zadzwoń do nas!


Aleksandra Dziadowiec Starszy specjalista ds. szkoleń
Aleksandra Dziadowiec
+48 572 995 842 adziadowiec@notemaster.pl
Maciej Piela Wsparcie techniczne 24h
Maciej Piela
+48 518 115 526 mpiela@notemaster.pl