PLAN RAMOWY >
RAMOWY PLAN KSZTAŁCENIA:
I. Wprowadzenie do pracy z dokumentacją techniczną.
- Omówienie komponentów elektronicznych występujących na płytach głównych laptopów - symbole w schemacie ideowym, zastosowanie, typowe usterki.
- Zespoły komponentów na przykładach gałęzi zasilania budowanych zgodnie z ACPI.
- Producenci najczęściej spotykanych płyt głównych - sposoby pozyskiwania schematów oraz boardview.
II. Nauka pracy z dokumentacją techniczną - ćwiczenia praktyczne.
- Analiza i pomiary gałęzi zasilania w oparciu o tabele napięć.
- Omówienie oraz pomiary procedury startu charakterystycznej dla ACPI.
- Analiza usterek wymagających przeprowadzenia tzw. próby zwarciowej.
III. Samodzielna praca ze schematami.
- Analiza losowo wybranych części schematu w oparciu o przykładowe płyty główne z usterkami o różnym stopniu trudności.
- Naprawa usterek o zróżnicowanym stopniu trudności z pomocą dostępnej dokumentacji.
CZAS TRWANIA - 40 GODZIN DYDAKTYCZNYCH (5 dni)
ZALECENIA PRZED KSZTAŁCENIEM:
- Ukończone szkolenia etap 1 - Szkolenie elementarne z zakresu diagnostyki usterek komponentów bazowych.
LUB POSIADANE UMIEJĘTNOŚCI Z ZAKRESU:
- Lutowania.
- Wymiana drobnych elementów SMD.
- Średnich i małych układów IC.
- Znajomość zasady programowania mikrokontrolera KBC.
- Programowania kości SPI.
FORMA REALIZACJI STACJONARNA >
Szkolenie realizowane jest w formie stacjonarnej . Bardzo duża liczba godzin i nacisk na zajęcia praktyczne, pozwala uzyskać i utrwalić bardzo obszerny materiał oraz posiąść wiedzę niezbędną do działania w wymagającym zawodzie. Zajęcia prowadzone są w specjalnie do tego przygotowanych i przystosowanych salach. Wyposażenie sal w telewizory 72' do wyświetlania schematów, boardview, slajdów, wizualizer - którego działanie jest identyczne jak w przypadku mikroskopu z funkcją udostępniania obrazu w sieci . Każdy z uczestników dostaje do dyspozycji indywidualne stanowisko pracy – biurko wyposażone w komputer potrzebny do wykonywania ćwiczeń oraz materiały niezbędne do odbycia kształcenia.
- Sala nr 1 składa się z 6 stanowisk roboczych, gdzie uczestnicy szkolenia zdobywają wiedzę teoretyczną i praktyczną.
- Sala nr 2 składa się z 6 stanowisk roboczych, gdzie uczestnicy szkolenia zdobywają wiedzę teoretyczną i praktyczną
- Sala nr 3 składa się z 8 stanowisk roboczych, gdzie uczestnicy szkolenia zdobywają wiedzę teoretyczną i praktyczną
Sale wyposażone są w urządzenia takie jak:
- zasilacz serwisowy,
- lutownica grotowa,
- lutownica na gorące powietrze,
- programator IC,
- mikroskop laboratoryjny,
- pochłaniacz oparów dymu,
- multimetr,
- nożyk,
- taśma absorbcyjna,
- spoiwo lutownicze,
- topnik,
- kombinerki,
- cążki tnące,
- sonda pomiarowa,
- grot typu T,
- odysak spoiwa,
- szczotka ESD,
- śrubokręt Wera komplety,
- otwierak plastikowy,
- otwierak metalowy,
- szpatułka metalowa,
- penseta,
- pendrive,
- przewody zasilające.
Pozostałe pomieszczenia stanowią hol, szatnię z indywidualnymi szafkami na odzież zewnętrzną uczestników kształcenia.
TEORIA:
Sprzęt audiowizualny, niezbędne pomoce dydaktyczne: każdy z uczestników podczas zajęć teoretycznych ma dostęp do komputera znajdującego się na Jego biurku, służącego zarówno do otwierania niezbędnych pomocy dydaktycznych do omawianego materiału jak i robienia notatek.
Materiały dydaktyczne potrzebne do przeprowadzenia zajęć teoretycznych: całość opracowanych materiałów jest autorska. Na materiały składają się: opisy, wykresy, schematy, zdjęcia i filmy.
PRAKTYKA:
Sprzęt i urządzenia potrzebne do przeprowadzenia zajęć praktycznych: w salach znajdują się duże biurka robocze, wyposażone w niezbędne do napraw urządzenia serwisowe. Każde biurko wyposażone jest w urządzenie wentylujące, które ma za zadanie filtrowanie powstałych podczas lutowania oparów - w trosce o zdrowie kursantów.
Materiały szkoleniowe przekazywane na własność uczestnikom: po ukończeniu kształcenia uczestnicy otrzymują materiały dotyczące całości przekazywanej wiedzy w formie elektronicznej oraz pomoc w postaci przydatnych linków: artykułów, publikacji i forów tematycznych dzięki którym mogą się sami rozwijać.
INFORMACJE O TRENERZE 1 >
IMIĘ I NAZWISKO:
OBSZAR SPECJALIZACJI:
- Elektronika, BGA, bezpieczeństwo
WYKSZTAŁCENIE:
- Wyższe. Ukończone studia podyplomowe Cyberbezpieczeństwo na wydziale Informatyki, Elektroniki i Telekomunikacji AGH
DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE:
- Serwisant w autoryzowanym serwisie Lenovo. 12-letnie doświadczenie w zawodzie technik serwisant sprzętu elektronicznego. Certyfikat comptia
DOŚWIADCZENIE SZKOLENIOWE:
- Ponad 11 400 godzin przeprowadzonych szkoleń
- Ponad 22 600 godzin pełnienia funkcji opiekuna merytorycznego szkoleń.
INFORMACJE O TRENERZE 2 >
IMIĘ I NAZWISKO:
OBSZAR SPECJALIZACJI:
- Elektronika, BGA, programowanie
WYKSZTAŁCENIE:
DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE:
- Trener, 11-to letnie doświadczenie zawodowe w zawodzie technik serwisant sprzętu komputerowego. Ukończony kurs specjalisty IPC-7711/IPC-7721. Od 2010 roku kierownik IT serwisu Notebook Master
DOŚWIADCZENIE SZKOLENIOWE:
- Ponad 8 500 godzin przeprowadzonych szkoleń
CERTYFIKAT >
Kształcenie rozpoczyna się od testu mającego na celu sprawdzenie wiedzy uczestników przed jego rozpoczęciem. Podczas kształcenia, cały czas weryfikujemy wiedzę, jaką nabywają uczestnicy. Zadajemy wyrywkowe pytania, przeprowadzamy szereg testów (głównie praktycznych), podczas których sprawdzamy postępy uczestników. Każdy etap kształcenia zakończony jest wewnętrznym egzaminem weryfikującym i potwierdzającym uzyskaną wiedzę. Po ukończeniu kształcenia uczestnik otrzymuje autorski certyfikat wydany przez Notebook Master.
Nazwa certyfikatu: 'Certificate Knowledge supported by skills'.
Certyfikat zawiera: imię i nazwisko uczestnika, nazwę kształcenia, liczbę godzin kształcenia, nazwę i adres organizatora, termin realizacji kształcenia, numer certyfikatu wraz z datą wystawienia, znak jakości MSUES oraz znak wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS).
Ponadto po zrealizowaniu każdego z etapów kształcenia uczestnik otrzymuje zaświadczenie potwierdzające jego ukończenie, zawierające powyższe informacje, a dodatkowo nazwę etapu.
Potrzebne dokumenty do złożenia wniosku kliknij 'pobierz'
KOMPETENCJE NABYTE W TOKU SZKOLENIA >
UZYSKANE KOMPETENCJE I UMIEJĘTNOŚCI PO POZYTYWNYM ZAKOŃCZENIU KSZTAŁCENIA PRZEZ UCZESTNIKA:
Uczestnik szkolenia po jego zakończeniu posiada wiedzę i umiejętności pozwalające na samodzielną diagnozę oraz naprawę przenośnych urządzeń elektronicznych, w zakresie omawianym podczas szkolenia.
UCZESTNIK SZKOLENIA PO JEGO UKOŃCZENIU:
- Identyfikuje i rozumie symbolikę komponentów elektronicznych.
- Rozpoznaje zespoły komponentów związanych z gałęziami zasilania.
- Analizuje i mierzy układy tworzące gałęzie zasilania.
- Pracuje ze schematami.
- Przeprowadza próbę zwarciową.
- Rozwija umiejętności praktyczne związane z naprawą usterek.
CELE SZKOLENIA >
Cele szkolenia ujęte w kategoriach efektów uczenia się z uwzględnieniem wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych.
Kształcenie ma na celu wyedukowanie kompletnych samodzielnych serwisantów przenośnych urządzeń elektronicznych posiadających umiejętność postępowania zgodnie z kategoriami uczenia się:
- Umiejętność intelektualna – umiejętność posługiwania się schematami,
- Strategia poznawcza – umiejętność zlokalizowania uszkodzonej linii,
- Informacja werbalna – umiejętność odtworzenia poprawnych połączeń,
- Umiejętność motoryczna – umiejętne posługiwanie się narzędziami serwisowymi,
- Postawa – umiejętność wybrania odpowiedniej strategii naprawy.
Program kursu jest autorski, wszystkie dokumenty, slajdy oraz dokumentacja filmowa wykorzystywane podczas szkolenia są autorskie, są one wynikiem badań i doświadczeń zbieranych latami.