MENU
pl en

ETAP 1. Szkolenie elementarne z zakresu diagnostyki usterek komponentów bazowych


ETAP 1. Szkolenie elementarne z zakresu diagnostyki usterek komponentów bazowych

Cena: 4 300.00złKoszykKup terazKoszykDodaj do koszyka


PLAN RAMOWY >

RAMOWY PLAN KSZTAŁCENIA:
I. Organizacja stanowiska pracy.

  1. Wprowadzenie elementarnych zagadnień z zakresu elektroniki, omówienie ich przydatności w praktyce.
  2. Zarys założeń ochrony przed zjawiskiem elektrostatyczności - przykłady możliwych uszkodzeń oraz ich konsekwencje.
  3. Przedstawienie prawidłowo wyposażonego oraz ergonomicznego stanowiska pracy jako fundamentu pracy wydajnego serwisanta elektroniki.
  4. Strefa EPA - konieczność czy wymysł EOS/ESD Association?
  5. Wprowadzenie nazw oraz metod pomiaru bazowych podzespołów elektronicznych płytki drukowanej - praktyczne wykorzystanie multimetra. 

II. Omówienie zasady działania oraz budowy urządzeń elektrycznych i elektronicznych.

  1. Podzespoły składowe urządzeń elektronicznych, zasada działania oraz ich wzajemna zależność.
  2. Podział płyt głównych na architektury – współczesne oraz minione założenia producenckie.
  3. Holistyczne podejście do demontażu oraz montażu przenośnych urządzeń elektronicznych.
  4. Wzajemna relacyjność układów logicznych na płytce PCB - ćwiczenia z użyciem urządzeń pomiarowych.
  5. Usterki software’owe oraz sposoby ich identyfikacji - otwarty panel dyskusyjny.
  6. Zestawy aplikacji diagnostycznych - czego warto używać, a czego unikać. 

III. Bazowe pomiary, diagnostyka oraz naprawa sprzętu w praktyce.

  1. Oględziny wizualne sprzętu - fundament skutecznej naprawy.
  2. Diagnostyka podstawowych komponentów za pomocą testerów.
  3. Szybki i skuteczny sposób naprawy podstawowych usterek.
  4. Identyfikacja podstawowych linii zasilających na przykładzie różnorodnych konstrukcji sprzętowych.
  5. Programowanie kości SPI - możliwe warianty uszkodzeń oraz rodzaje wsadów setupu.
  6. Zasada programowania mikrokontrolera KBC - niezbędny sprzęt oraz warunki.
  7. Naprawy panelu LCD - kiedy możemy je wykonać niewielkim nakładem czasu oraz kosztów. 

IV. Ćwiczenia praktyczne z zakresu lutowania oraz bazowej identyfikacji elementów zintegrowanych na płytce PCB.

  1. Oględziny płyty oraz przygotowanie do procesu wymiany elementów.
  2. Wymiana drobnych elementów SMD.
  3. Wymiana średnich i małych układów IC.
  4. Wymiana dużych układów IC.
  5. Wymiana elementów przewlekanych.

CZAS TRWANIA - 40 GODZIN DYDAKTYCZNYCH (5 dni)

WYMAGANIA WSTĘPNE PRZED KSZTAŁCENIEM:
Nie ma specjalnych wymagań dla uczestników. Mile widziane są zdolności manualne oraz podstawowa wiedza elektryczna i elektroniczna.

Cena: 4300 zł

FORMA REALIZACJI STACJONARNA >
ImageImageImage

Szkolenie realizowane jest w formie stacjonarnej . Bardzo duża liczba godzin i nacisk na zajęcia praktyczne, pozwala uzyskać i utrwalić bardzo obszerny materiał oraz posiąść wiedzę niezbędną do działania w wymagającym zawodzie. Zajęcia prowadzone są w specjalnie do tego przygotowanych i przystosowanych salach. Wyposażenie sal w telewizory 72' do wyświetlania schematów, boardview, slajdów, wizualizer - którego działanie jest identyczne jak w przypadku mikroskopu z funkcją udostępniania obrazu w sieci . Każdy z uczestników dostaje do dyspozycji indywidualne stanowisko pracy – biurko wyposażone w komputer potrzebny do wykonywania ćwiczeń oraz materiały niezbędne do odbycia kształcenia. 

Sala nr 1 składa się z 6 stanowisk roboczych, 

Sala nr 2 składa się z 4 stanowisk roboczych,

Obie sale wyposażone w urządzenia takie jak:

  • zasilacz serwisowy,
  • lutownica grotowa,
  • utownica na gorące powietrze,
  • programator EPZ,
  • programator IC,
  • mikroskop laboratoryjny,
  • multimetr,
  • nożyk,
  • taśma absorbcyjna,
  • spoiwo lutownicze,
  • topnik,
  • kombinerki,
  • cążki tnące,
  • sonda pomiarowa,
  • grot typu T,
  • odysak spoiwa,
  • szczotka ESD,
  • śrubokręt Wera komplety,
  • otwierak plastikowy,
  • otwierak metalowy,
  • szpatułka metalowa,
  • penseta,
  • pendrive,
  • przewody zasilające.

Pozostałe pomieszczenia stanowią hol, szatnię z indywidualnymi szafkami na odzież zewnętrzną uczestników kształcenia.

TEORIA:
Sprzęt audiowizualny, niezbędne pomoce dydaktyczne: każdy z uczestników podczas zajęć teoretycznych ma dostęp do komputera znajdującego się na Jego biurku, służącego zarówno do otwierania niezbędnych pomocy dydaktycznych do omawianego materiału jak i robienia notatek. 
Materiały dydaktyczne potrzebne do przeprowadzenia zajęć teoretycznych: całość opracowanych materiałów jest autorska. Na materiały składają się: opisy, wykresy, schematy, zdjęcia i filmy.

PRAKTYKA:
Sprzęt i urządzenia potrzebne do przeprowadzenia zajęć praktycznych: w salach znajdują się duże biurka robocze, wyposażone w niezbędne do napraw urządzenia serwisowe. Każde biurko wyposażone jest w urządzenie wentylujące, które ma za zadanie filtrowanie powstałych podczas lutowania oparów - w trosce o zdrowie kursantów.

Materiały szkoleniowe przekazywane na własność uczestnikom: po ukończeniu kształcenia uczestnicy otrzymują materiały dotyczące całości przekazywanej wiedzy w formie elektronicznej oraz pomoc w postaci przydatnych linków: artykułów, publikacji i forów tematycznych dzięki którym mogą się sami rozwijać.

FORMA REALIZACJI ONLINE >

Szkolenie realizowane w formie zdalnej jest to połączenie wieloletniego doświadczenia trenerów w zakresie realizacji kursów stacjonarnych, platformy Zoom oraz stanowiska szkoleniowego, w które uczestnik zostanie zaopatrzony drogą kurierską na czas trwania kursu (wyposażenie oraz materiały szkoleniowe).

      Platforma Zoom umożliwia dwustronną komunikację z trenerem w czasie rzeczywistym i zapewnia wysoką jakość obrazu oraz audio w technologii HD. Platforma pozwala na udział w szkoleniach online z dowolnego urządzenia. Podczas spotkań organizowanych za pomocą Zoom, można udostępniać ekran oraz aplikacje, a także obraz z wizualizera, co pozwala w sposób przejrzysty przedstawić wszelkie omawiane zagadnienia. Dzięki platformie trener będzie mógł śledzić poczynania osoby odbywającej szkolenie na ekranie oraz udzielać jej praktycznych wskazówek, odpowiadać na pytania oraz przeprowadzać ćwiczenia praktyczne z omawianego zakresu. Ilość godzin kursu zdalnego jest identyczna jak w przypadku kursu stacjonarnego. Wyposażenie osoby odbywającej kurs w obu przypadkach jest takie samo.

W przypadku realizacji kursu zdalnego, jego uczestnicy uzyskują te same efekty kształcenia, jakie osiągnęliby podczas kursu stacjonarnego oraz podchodzą do egzaminu wewnętrznego, a jego pozytywne zaliczenie uhonorowane jest certyfikatem potwierdzającym ukończenie kompletnego kursu.

Jeśli chodzi o sprzęt, materiały oraz narzędzia tj. kompletne wyposażenie stanowiska szkoleniowego – wysyłamy je do uczestnika za pośrednictwem kuriera.

Co wysyłamy na szkolenie:

Specjalista - serwisant elektroniki etap I.

Sprzęt i materiały przesłane do uczestnika na czas trwania szkolenia (w celu realizacji części praktycznej szkolenia):

  • lutownica grotowa,
  • lutownica na gorące powietrze,
  • zasilacz laboratoryjny z przewodami,
  • mata silikonowa do lutowania,
  • sonda pomiarowa,
  • multimetr,
  • szczotka ESD,
  • pendrive,
  • box z drobnymi narzędziami serwisowymi: ( zestaw niezbędnych śrubokrętów, otwierak plastikowy, otwierak metalowy, szpatułka metalowa, pensety, nożyk, nożyczki, spoiwo lutownicze, taśma absorbcyjna, topnik, odsysacz spoiwa, szkło powiększające, kombinerki, cążki tnące),
  • izopropanol, 
  • przygotowane laptopy/płyty główne z gotowymi usterkami,
  • wizualizer,
  • fartuch antyelektrostatyczny.

W/w wyposażenie stanowiska szkoleniowego jest przesłane i następnie odebrane od uczestnika po ukończeniu szkolenia za pośrednictwem kuriera.

CERTYFIKAT >

Image       

Kształcenie rozpoczyna się od testu mającego na celu sprawdzenie wiedzy uczestników przed jego rozpoczęciem. Podczas kształcenia, cały czas weryfikujemy wiedzę, jaką nabywają jego uczestnicy. Zadajemy wyrywkowe pytania, przeprowadzamy szereg testów (głównie praktycznych), podczas których sprawdzamy postępy uczestników. Każdy etap kształcenia zakończony jest wewnętrznym egzaminem weryfikującym i potwierdzającym pozyskaną wiedzę. Po ukończeniu kształcenia uczestnik otrzymuje autorski certyfikat wydany przez Notebook Master Centrum Szkoleń i Serwis.

Nazwa certyfikatu: 'certificate Knowledge supported by skills'.

Zaświadczenie/certyfikat zawierają: imię i nazwisko uczestnika, nazwę kształcenia/etapu, liczbę godzin kształcenia, nazwę i adres organizatora, termin realizacji kształcenia, numer certyfikatu oraz informację o wpisie instytucji szkoleniowej do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS) oraz znak jakości MSUES nr 390/2020.

INFORMACJE O TRENERZE 1 >

IMIĘ I NAZWISKO: 

  • Michał Brach

OBSZAR SPECJALIZACJI: 

  • Elektronika, BGA, bezpieczeństwo

WYKSZTAŁCENIE:

  • Wyższe. Ukończone studia podyplomowe Cyberbezpieczeństwo na wydziale Informatyki, Elektroniki i Telekomunikacji AGH

DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE: 

  • Serwisant w autoryzowanym serwisie Lenovo. 12-letnie doświadczenie w zawodzie technik serwisant sprzętu elektronicznego. Certyfikat comptia

DOŚWIADCZENIE SZKOLENIOWE:

  • Ponad 11 400 godzin przeprowadzonych szkoleń
  • Ponad 22 600 godzin pełnienia funkcji opiekuna merytorycznego szkoleń.
INFORMACJE O TRENERZE 2 >

IMIĘ I NAZWISKO: 

  • Maciej Piela

OBSZAR SPECJALIZACJI: 

  • Elektronika, BGA, programowanie

WYKSZTAŁCENIE:

  • Średnie

DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE: 

  • Trener, 11-to letnie doświadczenie zawodowe w zawodzie technik serwisant sprzętu komputerowego. Ukończony kurs specjalisty IPC-7711/IPC-7721. Od 2010 roku kierownik IT serwisu Notebook Master

DOŚWIADCZENIE SZKOLENIOWE:

  • Ponad 8 500 godzin przeprowadzonych szkoleń
KOMPETENCJE NABYTE W TOKU SZKOLENIA >

UZYSKANE KWALIFIKACJE I UMIEJĘTNOŚCI PO POZYTYWNYM ZAKOŃCZENIU KURSU PRZEZ UCZESTNIKA:
Uczestnik szkolenia po jego zakończeniu posiada wiedzę i umiejętności pozwalające na samodzielną diagnozę oraz naprawę przenośnych urządzeń elektronicznych, w zakresie omawianym podczas szkolenia.

UCZESTNICY SZKOLENIA PO JEGO UKOŃCZENIU:

  • potrafią zidentyfikować poprawnie elementy elektroniczne znajdujące się na płycie głównej.
  • wiedzą, jak przygotować stanowisko pracy zgodnie z obowiązującymi normami ESD.
  • umieją wymienić elementy składowe tego, jak poprawnie powinna być zaprojektowana strefa EPA.
  • potrafią poprawnie rozłożyć i złożyć przenośne urządzenia elektroniczne.
  • potrafią poprawnie nazwać każdą część składową urządzeń elektronicznych potrafią podzielić płyty ze względu na architektury.
  • umieją poprawnie wykorzystać zdobytą wiedzę oraz duży zakres programów diagnostycznych przy usterkach softwareowych.
  • umieją programować kości SPI.
  • znają zasady programowania mikrokontrolera KBC.
  • posiadają wiedzę i umiejętności na temat lutowania: powierzchniowego, przewlekanego - niezbędne do dokonywania napraw. 
  • umieją znaleźć i usunąć podstawowe usterki występujące na płycie głównej.
  • nabierają wiedzę niezbędną do dalszego samodzielnego działania oraz świadomości i umiejętności określenia uszkodzenia w przypadku chęci uzyskania wsparcia z zewnątrz.
CELE SZKOLENIA >

Cele szkolenia ujęte w kategoriach efektów uczenia się z uwzględnieniem wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych.
Kształcenie ma na celu wyedukowanie kompletnych samodzielnych serwisantów urządzeń elektronicznych posiadających umiejętności postępowania zgodnie z kategoriami uczenia się:

  • Umiejętność intelektualna – umiejętność posługiwania się opisami poszczególnych komponentów,
  • Strategia poznawcza – umiejętność rozpoznania uszkodzonych elementów,
  • Informacja werbalna – umiejętność wymiany komponentów,
  • Umiejętność motoryczna – umiejętne posługiwanie się narzędziami serwisowymi,
  • Postawa – umiejętność wybrania odpowiedniej strategii naprawy.

Program kursu jest autorski, wszystkie dokumenty, slajdy oraz dokumentacja filmowa wykorzystywane podczas szkolenia są wynikiem badań i doświadczeń zbieranych latami.

jeśli potrzebujesz informacji o szkoleniach, zadzwoń do nas!