PLAN RAMOWY >
RAMOWY PLAN KSZTAŁCENIA:
I. Omówienie elementów elektronicznych występujących w urządzeniach oraz ich funkcji i przeznaczenia.
II. Stanowisko pracy i podstawowe zasady BHP.
III. Konstrukcje układów zasilania z sieci napięcia przemiennego 230V.
IV. Masa zimna i gorąca -wpływ na bezpieczeństwo serwisanta.
V. Układ PFC wyjaśnienie zasady działania i potrzeby stosowania.
VI. Układ zasilania PWM /działanie , kontrola , sterowanie.
VII. Praktyczna identyfikacja elementów i układów na konkretnych modułach.
VIII. Ćwiczenia praktyczne z urządzeniami zasilającymi różne urządzenia / telewizory , monitory ,drukarki , projektory , komputery , pralki , lodówki , itp.
CZAS TRWANIA - 40 GODZIN DYDAKTYCZNYCH (5 dni)
WYMAGANIA WSTĘPNE PRZED KSZTAŁCENIEM:
Nie ma specjalnych wymagań dla uczestników. Mile widziane są zdolności manualne oraz podstawowa wiedza elektryczna i elektroniczna.
FORMA REALIZACJI STACJONARNA >
Szkolenie realizowane jest w formie stacjonarnej . Bardzo duża liczba godzin i nacisk na zajęcia praktyczne, pozwala uzyskać i utrwalić bardzo obszerny materiał oraz posiąść wiedzę niezbędną do działania w wymagającym zawodzie. Zajęcia prowadzone są w specjalnie do tego przygotowanych i przystosowanych salach. Wyposażenie sal w telewizory 72' do wyświetlania schematów, boardview, slajdów, wizualizer - którego działanie jest identyczne jak w przypadku mikroskopu z funkcją udostępniania obrazu w sieci . Każdy z uczestników dostaje do dyspozycji indywidualne stanowisko pracy – biurko wyposażone w komputer potrzebny do wykonywania ćwiczeń oraz materiały niezbędne do odbycia kształcenia.
- Sala nr 1 składa się z 6 stanowisk roboczych, gdzie uczestnicy szkolenia zdobywają wiedzę teoretyczną i praktyczną.
- Sala nr 2 składa się z 6 stanowisk roboczych, gdzie uczestnicy szkolenia zdobywają wiedzę teoretyczną i praktyczną
- Sala nr 3 składa się z 8 stanowisk roboczych, gdzie uczestnicy szkolenia zdobywają wiedzę teoretyczną i praktyczną
Sale wyposażone są w urządzenia takie jak:
- zasilacz serwisowy,
- lutownica grotowa,
- lutownica na gorące powietrze,
- programator IC,
- mikroskop laboratoryjny,
- pochłaniacz oparów dymu,
- multimetr,
- nożyk,
- taśma absorbcyjna,
- spoiwo lutownicze,
- topnik,
- kombinerki,
- cążki tnące,
- sonda pomiarowa,
- grot typu T,
- odysak spoiwa,
- szczotka ESD,
- śrubokręt Wera komplety,
- otwierak plastikowy,
- otwierak metalowy,
- szpatułka metalowa,
- penseta,
- pendrive,
- przewody zasilające.
Pozostałe pomieszczenia stanowią hol, szatnię z indywidualnymi szafkami na odzież zewnętrzną uczestników kształcenia.
TEORIA:
Sprzęt audiowizualny, niezbędne pomoce dydaktyczne: każdy z uczestników podczas zajęć teoretycznych ma dostęp do komputera znajdującego się na Jego biurku, służącego zarówno do otwierania niezbędnych pomocy dydaktycznych do omawianego materiału jak i robienia notatek.
Materiały dydaktyczne potrzebne do przeprowadzenia zajęć teoretycznych: całość opracowanych materiałów jest autorska. Na materiały składają się: opisy, wykresy, schematy, zdjęcia i filmy.
PRAKTYKA:
Sprzęt i urządzenia potrzebne do przeprowadzenia zajęć praktycznych: w salach znajdują się duże biurka robocze, wyposażone w niezbędne do napraw urządzenia serwisowe. Każde biurko wyposażone jest w urządzenie wentylujące, które ma za zadanie filtrowanie powstałych podczas lutowania oparów - w trosce o zdrowie kursantów.
Materiały szkoleniowe przekazywane na własność uczestnikom: po ukończeniu kształcenia uczestnicy otrzymują materiały dotyczące całości przekazywanej wiedzy w formie elektronicznej oraz pomoc w postaci przydatnych linków: artykułów, publikacji i forów tematycznych dzięki którym mogą się sami rozwijać.
INFORMACJE O TRENERZE >
IMIĘ I NAZWISKO:
OBSZAR SPECJALIZACJI:
- Elektronika. Elektromechanika
WYKSZTAŁCENIE:
- Średnie. Technik elektronik
DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE:
- 30 lat serwisowania urządzeń elektronicznych, w tym laptopów, technologii LCD, monitory i TV
DOŚWIADCZENIE SZKOLENIOWE:
- Ponad 1 350 godzin przeprowadzonych zajęć. Kurs pedagogiczny. 5 lat doświadczenia w szkoleniu uczniów klas 4 i 5 Liceum Zawodowego i Technikum Elektronicznego ZSZ w Pabianicach w cyklach 5-tygodniowych
KOMPETENCJE NABYTE W TOKU SZKOLENIA >
UZYSKANE KOMPETENCJE I UMIEJĘTNOŚCI PO POZYTYWNYM ZAKOŃCZENIU KSZTAŁCENIA PRZEZ UCZESTNIKA:
Uczestnik szkolenia po jego zakończeniu posiada wiedzę i umiejętności pozwalające na samodzielną naprawę urządzeń zasilanych 230V, w zakresie omawianym podczas szkolenia.
UCZESTNIK SZKOLENIA PO JEGO UKOŃCZENIU:
- charakteryzuje elementy elektroniczne stosowane w urządzeniach, identyfikując ich funkcjei przeznaczenie.
- stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP) na stanowisku pracy podczas serwisowania urządzeń korzystających z zasilania napięcia przemiennego.
- omawia konstrukcje układów zasilania z sieci napięcia przemiennego o wartości 230V, wykazując zrozumienie ich działania.
- analizuje wpływ masy zimnej i gorącej na bezpieczeństwo serwisanta podczas wykonywania prac serwisowych.
- wyjaśnia zasadę działania i potrzebę stosowania układu PFC, identyfikując sytuacje, w których jest on istotny.
- opisuje działanie, kontrolę i sterowanie układem zasilania PWM, prezentując praktyczne aspekty jego funkcji.
- dokonuje praktycznej identyfikacji elementów i układów na konkretnych modułach elektronicznych, wykorzystywanych w różnych urządzeniach, takich jak telewizory, monitory, drukarki, projektory, komputery, pralki, lodówki, itp.
- naprawia różnego rodzaju urządzenia zasilane 230V.
CELE SZKOLENIA >
Cele kształcenia ujęte w kategoriach efektów uczenia się z uwzględnieniem wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych.
Kształcenie ma na celu wyedukowanie kompletnych samodzielnych specjalistów w zakresie naprawy urządzeń zasilanych 230V, posiadających umiejętności postępowania zgodnie z kategoriami uczenia się:
- Umiejętność intelektualna - umiejętność wykorzystania wiedzy i praktycznego doświadczenia z zakresu elektroniki i zasilania 230V do skutecznego diagnozowania i naprawy urządzeń elektrycznych.
- Strategia poznawcza - rozwinięcie umiejętności planowania i realizacji działań serwisowych poprzez zrozumienie konstrukcji układów zasilania oraz zastosowanie skutecznych strategii naprawczych.
- Informacja werbalna - zdolność klarownego komunikowania się w zakresie identyfikacji elementów elektronicznych, opisu konstrukcji układów zasilania oraz udzielania precyzyjnych.
- Umiejętność motoryczna - rozwinięcie sprawności manualnej w praktycznym serwisowaniu różnorodnych urządzeń zasilanych 230V, obejmujących telewizory, monitory, drukarki, projektory, komputery, pralki, lodówki itp.
- Postawa - kształtowanie postawy profesjonalizmu, świadomości bezpieczeństwa oraz odpowiedzialności za skuteczność i jakość świadczonych usług serwisowych.
Program kształcenia jest autorski, wszystkie dokumenty, slajdy oraz dokumentacja filmowa wykorzystywane podczas kształcenia są wynikiem badań i doświadczeń zbieranych latami.
CERTYFIKAT >
Kształcenie rozpoczyna się od testu mającego na celu sprawdzenie wiedzy uczestników przed jego rozpoczęciem. Podczas kształcenia, cały czas weryfikujemy wiedzę, jaką nabywają uczestnicy. Zadajemy wyrywkowe pytania, przeprowadzamy szereg testów (głównie praktycznych), podczas których sprawdzamy postępy uczestników. Każdy etap kształcenia zakończony jest wewnętrznym egzaminem weryfikującym i potwierdzającym uzyskaną wiedzę. Po ukończeniu kształcenia uczestnik otrzymuje autorski certyfikat wydany przez Notebook Master.
Nazwa certyfikatu: 'Certificate Knowledge supported by skills'.
Certyfikat zawiera: imię i nazwisko uczestnika, nazwę kształcenia, liczbę godzin kształcenia, nazwę i adres organizatora, termin realizacji kształcenia, numer certyfikatu wraz z datą wystawienia, numer wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS) oraz znak jakości MSUES.
Ponadto po zrealizowaniu każdego z etapów kształcenia uczestnik otrzymuje zaświadczenie potwierdzające jego ukończenie, zawierające powyższe informacje, a dodatkowo nazwę etapu.
Potrzebne dokumenty do złożenia wniosku kliknij 'pobierz'