MENU
pl en

ETAP 1. Podstawowe sposoby odczytu i modyfikacji oprogramowania sterowników silnika.















Cena: 1 900.00zł netto

ETAP 1. Podstawowe sposoby odczytu i modyfikacji oprogramowania sterowników silnika.

Elektronika w motoryzacji

Dowiedz się jak szybko pobrać oprogramowanie z silnika przez OBD.

Pobierz pamięć flash metodą BENCH.

Naucz się modyfikować oprogramowanie sterownika rozwiązując problemy z EGR, DPF/FAP.

Dołącz do szkolenia

 

1900zł

+23% VAT

Data

Start 14.10.2024

Miejsca

Zostały 3 miejsca

Zobacz pozostałe terminy

Formy płatności

Przelewy24 mBank raty
ETAP 1. Podstawowe sposoby odczytu i modyfikacji oprogramowania sterowników silnika.

Kurs prowadzi:Michał Brach

Michał Brach

Najbliższy termin szkolenia

Start 14.10.2024Koniec 15.10.2024

Data
Zobacz wszystkie terminy

Forma

Szkolenie stacjonarne16 godzin dydaktycznych (2 dni)

Forma
Dowiedz się o stanowisku

Poziom

Poziom podstawowyOtrzymasz certyfikat ukończenia

Forma
Poznaj wszystkie korzyści

Potrzebujesz pomocy?

Zamów bezpłatną konsultację
Dołącz do ponad 3606 kursantów

Co zyskasz dzięki szkoleniu?


  • Poznasz działanie różnych magistrali komunikacyjnych.We współczesnych pojazdach komunikacja między poszczególnymi modułami sterującymi odbywa się za pomocą różnych standardów magistral komunikacyjnych. Na kursie omówione zostaną najważniejsze protokoły takie jak CAN, K-Line, itp. 
  • Będziesz potrafił dokonać odczytu sterownika zdemontowanego z pojazdu. Podczas kursu dokonasz odczytu i zapisy ECU znajdującego się poza pojazdem.
  • Nauczysz się wykorzystywać rozwiązania zautomatyzowane do modyfikacji oprogramowania.Automatyzacja minimalizuje ryzyko błędów, więc będziesz miał pewność prawidłowo wykonanych modyfikacji.
  • Będziesz mógł przeprowadzać analizę i zestawienie plików między sobą. Gdy dokonasz modyfikacji oprogramowania, będziesz wiedział jak porównać zmodyfikowany plik z pierwotnym, aby upewnić się, że zmiany zostały właściwie wprowadzone.
  • Będziesz potrafił bezpiecznie zapisać zmodyfikowane oprogramowanie w pamięci sterownika. Dzięki temu zyskasz pewność, że Twój wkład w modyfikację przyniesie oczekiwane rezultaty i nie okaże się stratą czasu.

Dla kogo jest szkolenie?


  • Mechaników samochodowych. Świat motoryzacji ewoluuje wraz z rozwojem technologii samochodowych. Współczesne auta sterowane są przez skomplikowane systemy elektroniczne, co stwarza nowe możliwości dla miłośników motoryzacji. Kurs docenią osoby, które chcą wyjść poza tradycyjne naprawy mechaniczne i odkryć potencjał drzemiący w elektronice sterującej.
  • Elektromechaników.Szkolenie adresowane jest dla elektromechaników , którzy pragną poszerzyć swoje umiejętności i zdobyć nowe kwalifikacje w obszarze diagnostyki, naprawy i optymalizacji nowoczesnych systemów elektronicznych w pojazdach. 

ETAP 1. Podstawowe sposoby odczytu i modyfikacji oprogramowania sterowników silnika.

Dołącz do szkolenia   1900zł +23% VAT

Dlaczego warto?


Modyfikowanie oprogramowania sterowników silnika to nie tylko ważne zagadnienie współczesnej mechaniki, ale również przyszłość motoryzacji. Daje ono szerokie spektrum możliwości dostosowania parametrów pracy silnika do własnych potrzeb i preferencji, co pozwala uzyskać nie tylko niepowtarzalne osiągi i wydajność, ale także okiełznać systemy oczyszczania spalin takie jak DPF/FAP czy EGR.

ETAP 1. Podstawowe sposoby odczytu i modyfikacji oprogramowania sterowników silnika.
  • Zrozumiesz rolę ECU (Electronic Control Unit) w nowoczesnych samochodach.
  • Rozpoznasz różne magistrale komunikacyjnymi używanymi w pojazdach, takimi jak: CAN, K-Line, itp.
  • Poznasz znaczenie sumy kontrolnej (CRC) dla integralności danych w sterownikach.
  • Nauczysz się odczytywać dane sterownika zarówno przez złącze OBD, jak i po jego fizycznym demontażu.
  • Nauczysz się znajdować mapy sterowania takich elementów jak EGR czy DPF/FAP w niektórych typach sterowników.
  • Będziesz umiał korzystać z automatyzacji do modyfikowania oprogramowania sterowników.
  • Nauczysz się przeprowadzać analizę i porównywać pliki oprogramowania.
  • Będziesz umiał bezpiecznie zapisać zmodyfikowane oprogramowanie w pamięci sterownika.
  • Poznasz popularne programy do edycji oprogramowania sterowników silnika.
  • Będziesz wiedział jak edytować wartości na podstawie referencji przy pomocy dowolnego edytora heksadecymalnego.

Potrzebujesz pomocy?

Zostaw swój numer, nasi konsultanci odpowiedzą na Twoje pytania.

Zamów bezpłatną konsultację
Agenda

Zawartość szkolenia


Termin Najbliższy termin
14.10.2024
Czas trwania 16 godzin
dydaktycznych
Forma Forma
stacjonarna
Czas trwania Poziom
podstawowy
Certyfikat Szkolenie zakończonne
certyfikatem

Rozwiń wszystko Rozwiń

01Funkcja ECU we współczesnym samochodzie
02Magistrale komunikacji w pojazdach. Rozwińszczegóły


  • CAN, K-Line
  • LIN, J1939, FlexRay, MOST, Ethernet.
03Sposoby odczytu i zapisu danych. Rozwińszczegóły


  • Rodzaje kopii sterownika.
  • Programatory i ich odmiany.
  • Znaczenie sumy kontrolnej dla pracy urządzenia.
04Odczyt i zapis sterownika za pośrednictwem złącza OBD oraz zdemontowanego z pojazdu przy użyciu różnych programatorów.
05Programy do edycji oprogramowania. Rozwińszczegóły


  • Sposoby wyszukiwania map sterowania popularnych elementów wykonawczych (EGR, DPF/FAP) w edytorze WinOLS na przykładzie Bosch.
  • Możliwości edycji wartości na podstawie referencji przy pomocy dowolnego edytora heksadecymalnego.
  • Automaty obsługujące popularne sterowniki – przykłady, korzyści i zagrożenia.
06Ćwiczenia praktyczne. Rozwińszczegóły


  • Odczyt sterownika zdemontowanego z pojazdu.
  • Wyszukiwanie map elementów wykonawczych w popularnych jednostkach.
  • Modyfikowanie oprogramowania przy pomocy rozwiązań zautomatyzowanych.
  • Porównywanie plików ze sobą.
  • Zapis zmodyfikowanego oprogramowania w pamięci sterownika.

Pobierz Pobierz w formacie PDF

Najbliższy termin 14.10.2024
pozostały 3 miejsca

Dołącz do szkolenia
Data
Zobacz wszystkie terminy

Informacje o szkoleniu


Forma szkolenia stacjonarnie
Forma szkolenia stacjonarnie

Zajęcia prowadzone są w specjalnie do tego przygotowanych i przystosowanych salach.

Sala nr 1 składa się z 6 stanowisk roboczych, gdzie uczestnicy szkolenia zdobywają wiedzę teoretyczną i praktyczną.

Sala nr 2 składa się z 6 stanowisk roboczych, gdzie uczestnicy szkolenia zdobywają wiedzę teoretyczną i praktyczną.

Sala nr 3 składa się z 8 stanowisk roboczych, gdzie uczestnicy szkolenia zdobywają wiedzę teoretyczną i praktyczną.

Plan dnia
Plan dnia

8:45 - Start szkolenia.

10:15-10:30 - Przerwa 15 min.

12:00-12:45 - Przerwa obiadowa 45 min.

14:15-14:30 - Przerwa 15 min.

16:00 - Koniec szkolenia.

Każdy kursant realizujący szkolenie stacjonarnie ma do dyspozycji kawę z ekspresu, ciastka, herbatę oraz wodę. Obiad jest wliczony w cenę szkolenia.

Terminy, informacje, pytania:
Terminy, informacje, pytania:

Jeśli masz pytania, skontaktuj się z nami, chętnie Ci pomożemy. Jesteśmy dostępni od 8:00-16:00.

Aleksandra Dziadowiec

+48 572 995 842

E-mail: adziadowiec@notemaster.pl

Wsparcie techniczne
Wsparcie techniczne

Jeśli potrzebujesz pomocy odnośnie wyposażenia stanowiska szkoleniowego, nasz zespół służy pomocą 24 godziny na dobę.

Maciej Piela

tel: +48 518-115-526

E-mail: mpiela@notemaster.pl

Dołączam do szkolenia

Co dostaniesz po szkoleniu?


Certyfikat
Certyfikat

Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzymuje certyfikat Notebook Master oraz zaświadczenie w wersji elektronicznej.

Certyfikat zawiera: imię i nazwisko uczestnika, nazwę kształcenia, liczbę godzin kształcenia, nazwę i adres organizatora, termin realizacji kształcenia, numer certyfikatu wraz z datą wystawienia, znak jakości MSUES oraz znak wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS). Ponadto po zrealizowaniu każdego z etapów kształcenia uczestnik otrzymuje zaświadczenie potwierdzające jego ukończenie. Dokument zawiera powyższe informacje oraz nazwę etapu.

Materiały szkoleniowe
Materiały szkoleniowe

Po ukończeniu kursu otrzymasz materiały szkoleniowe dzięki którym będziesz mógł utrwalić swoją wiedzę jaką nabyłeś z podstawowych sposobów odczytu i modyfikacji oprogramowania sterowników silnika.

Dołącz do szkolenia

Co mówią o nas kursanci?


Dołączam do szkolenia

Najczęściej zadawane pytania


Jakie magistrale komunikacyjne będą omawiane podczas szkolenia?Rozwiń

Na szkoleniu omówione są magistrale komunikacyjne takie jak CAN, K-Line, LIN, J1939, FlexRay, MOST i Ethernet.

 

Czym różni się pełna kopia zapasowa sterownika od częściowej?Rozwiń

Pełna kopia zapasowa zapisuje całą zawartość pamięci sterownika, umożliwiając przywrócenie oryginalnego stanu urządzenia, natomiast częściowa kopia zapisuje tylko określone sekcje lub dane, co jest przydatne przy modyfikacjach lub naprawach konkretnych funkcji.

 

Co kryje się za określeniem CRC?Rozwiń

CRC (Cyclic Redundancy Check) to algorytm stosowany w celu wykrywania błędów w danych cyfrowych. Polega on na obliczeniu krótkiej wartości o stałej długości (zwanej sumą kontrolną lub skrótem) na podstawie danych wejściowych. Ta suma kontrolna jest następnie dołączana do danych i przesyłana razem z nimi. Podczas odbierania lub odczytywania danych CRC jest ponownie obliczany i porównywany z dołączoną sumą kontrolną. Jeśli wartości się zgadzają, istnieje duże prawdopodobieństwo, że dane są poprawne i nie uległy uszkodzeniu podczas transmisji lub przechowywania. W przypadku rozbieżności wartości można wnioskować o wystąpieniu błędu i uszkodzeniu danych.

 

Czy na kursie będą omawiane poszczególne sekcje mapy?Rozwiń

Tak, na kursie będą omawiane poszczególne sekcje mapy sterowania. Uczestnicy nauczą się, jak precyzyjnie lokalizować i analizować popularne elementy wykonawcze w także takie jak EGR i DPF/FAP.

 

Jakie oprogramowanie będzie wykorzystywane na kursie?Rozwiń

Na szkoleniu będziemy korzystali w WinOLS. Jest to zaawansowane oprogramowanie, które daje użytkownikom pełną kontrolę nad mapami sterowania w jednostkach sterujących silnika (ECU). Stosowane jest ono powszechnie w branży motoryzacyjnej, szczególnie w dziedzinie oprogramowania ECU.

 

Czy szkolenie obejmuje praktyczne ćwiczenia?Rozwiń

Oczywiście. Nie ma lepszego sposobu na naukę niż poprzez praktykę. Na naszym kursie, po otrzymaniu odpowiedniej dawki wiedzy, przechodzimy od razu do praktyki, ćwicząc jak odczytywać sterowniki zdemontowane z pojazdów, wyszukiwać mapy elementów wykonawczych w popularnych jednostkach, modyfikować oprogramowanie za pomocą zautomatyzowanych rozwiązań, porównywać pliki ze sobą oraz zapisywać zmodyfikowane oprogramowanie w pamięci sterownika.

 

Nie jestem mechanikiem, ale interesuje się tematem szkolenia. Czy mogę wziąć udział w szkoleniu?Rozwiń

Jak najbardziej. Nie musisz pracować w branży motoryzacyjnej, żeby być uczestnikiem naszego szkolenia. Kurs pomoże Ci rozpocząć karierę w zawodzie mechanika, diagnosty czy specjalisty od tuningu samochodowego. Nie tylko zyskasz wiedzę i umiejętności w temacie odczytu i modyfikacji oprogramowania sterowników silnika, ale także poznasz innych pasjonatów, którzy już w tej branży pracują.

 

Czy po ukończeniu kursu będę w stanie samodzielnie przeprowadzać modyfikacje oprogramowania ECU w moim pojeździe?Rozwiń

Tak, kurs zapewnia praktyczne szkolenie w zakresie odczytywania, analizowania i modyfikowania oprogramowania ECU. Nabędziesz niezbędną wiedzę i doświadczenie, abyś mógł samodzielnie pracować z narzędziami diagnostycznymi i programowymi. Dzięki temu będziesz w stanie modyfikować oprogramowanie samochodów zgodnie z własnymi preferencjami i potrzebami.

 

Sprawdź wszystkie pytania

jeśli potrzebujesz informacji o szkoleniach, zadzwoń do nas!


Beata  Włodarczyk Starszy specjalista ds. sprzedaży
Beata Włodarczyk
+48 572 452 659 bwlodarczyk@notemaster.pl
Aleksandra Dziadowiec Starszy specjalista ds. szkoleń
Aleksandra Dziadowiec
+48 572 995 842 adziadowiec@notemaster.pl
IMG
  • Zgoda
  • Szczegóły
  • O plikach Cookie

Nasza strona korzysta z plików cookie

Stosujemy pliki cookie do personalizacji treści i reklam, oferowania funkcji społecznościowych oraz analizy ruchu na naszej stronie. Dane dotyczące korzystania z naszej witryny udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym, którzy mogą łączyć je z innymi informacjami, które im przekazałeś lub które zebrali podczas korzystania z ich usług.