MENU
pl en

ETAP 4. Modyfikacje mapy silnika ECU w programie WinOLS





Cena: 2 600.00zł netto

ETAP 4. Modyfikacje mapy silnika ECU w programie WinOLS

Elektronika w motoryzacji

Modyfikuj oprogramowanie sterownika w WinOLS. .

Sprawdź czy oprogramowanie mapy ECU było modyfikowane.

Korzystaj z Damosa.

Dołącz do szkolenia
Koszyk

 

2600zł

+23% VAT

Data

Start 26.05.2025

Miejsca

Zostały 3 miejsca

Zobacz pozostałe terminy

Formy płatności

Przelewy24 mBank raty
 ETAP 4. Modyfikacje mapy silnika ECU w programie WinOLS

Kurs prowadzi:Eliasz Poluszczyk

Eliasz Poluszczyk

Najbliższy termin szkolenia

Start 26.05.2025Koniec 28.05.2025

Data
Zobacz wszystkie terminy

Forma

Szkolenie stacjonarne24 godziny dydaktyczne (3 dni)

Forma
Dowiedz się o stanowisku

Poziom

średnio zaawansowanyOtrzymasz certyfikat ukończenia

Forma
Poznaj wszystkie korzyści

Potrzebujesz pomocy?

Zamów bezpłatną konsultację
Dołącz do ponad 3606 kursantów

Co zyskasz dzięki szkoleniu?


  • Dowiesz się co to jest Damos i jak z niego korzystać. Analiza i modyfikacje map ECU pozwalają na lepsze zrozumienie, jak różne parametry wpływają na działanie silnika. Dzięki temu można dostosować ustawienia tak, aby poprawić wydajność lub osiągi pojazdu.
  • Sprawdzisz czy oprogramowanie było modyfikowane. Nieudane modyfikacje ECU mogą wpływać na wydajność i niezawodność pojazdu. Warto się dowiedzieć co zostało zmodyfikowane.
  • Dowiesz się za co odpowiada Torque limiter. Aby przekształcić słabszą wersję w mocniejszą, niekiedy wystarczy zmodyfikować tylko jeden parametr.
  • Wykonasz praktyczne modyfikacje w WinOLS. Aby dokonać zmiany w oprogramowaniu sterownika, wystarczy załadować plik z mapą ECU, a następnie skorzystać z przydatnych funkcji do edycji, takich jak differences, Preview, Go to adress, 2D inverse, Search by text. 

Dla kogo jest szkolenie?


  • Mechaników samochodowych.Współczesne auta sterowane są przez skomplikowane systemy elektroniczne, co stwarza nowe możliwości dla miłośników motoryzacji. Kurs docenią osoby, które chcą wyjść poza tradycyjne naprawy mechaniczne i odkryć potencjał drzemiący w elektronice sterującej.
  • Elektromechaników.Szkolenie adresowane jest dla elektromechaników , którzy pragną poszerzyć swoje umiejętności i zdobyć nowe kwalifikacje w obszarze diagnostyki, naprawy i optymalizacji nowoczesnych systemów elektronicznych w pojazdach. 

ETAP 4. Modyfikacje mapy silnika ECU w programie WinOLS

Dołącz do szkolenia   2600zł +23% VAT

Dlaczego warto?


Modyfikacje mapy ECU to zazwyczaj dostosowanie parametrów do specyficznych warunków eksploatacji. Ważne jest, aby modyfikacje były przeprowadzone w odpowiedni sposób. Często po takich zmianach mogą wystąpić różne problemy, takie jak nieprawidłowe działanie silnika, zwiększone zużycie paliwa czy nawet błędy w systemie diagnostycznym. Sprawdź czy modyfikacja została przeprowadzona poprawnie oraz zaproponuj własne rozwiązanie.

 ETAP 4. Modyfikacje mapy silnika ECU w programie WinOLS
  • Zrozumiesz czym jest damos.
  • Rozpoznasz czy oprogramowanie było modyfikowane.
  • Poznasz różnice pomiędzy plikami a2l, dam a plikami ols.
  • Nauczysz się zarządzać projektami, clients.
  • Nauczysz się modyfikować Torque limiter.
  • Będziesz umiał zmodyfikować drivers wish.
  • Nauczysz się korzystać z Differences.
  • Będziesz umiał wyszukiwać mapy za pomocą Damosa.
  • Nauczysz się wyszukiwać mapy za pomocą ID.
  • Poznasz zaawansowane funkcje WinOLS.
  • Wykonasz modyfikację mapy.

Potrzebujesz pomocy?

Zostaw swój numer, nasi konsultanci odpowiedzą na Twoje pytania.

Zamów bezpłatną konsultację
Agenda

Zawartość szkolenia


Termin Najbliższy termin
26.05.2025
Czas trwania 24 godziny
dydaktyczne
Forma Forma
stacjonarna
Czas trwania średnio
zaawansowany
Certyfikat Szkolenie zakończonne
certyfikatem

Rozwiń wszystko Rozwiń

01Zarządzanie projektami, clients. Rozwińszczegóły


  • Tworzenie, edycja, archiwizacja projektów.
  • Dostęp do historii modyfikacji oraz specyfikacji.
02 Widok text/2D/3D różnicę i kiedy dany tryb warto wybrać. Rozwińszczegóły


  • Widok tekstowy - edycja formie tekstowej.
  • Widok 2D - wizualizację danych w formie wykresów
  • Widok 3D - trójwymiarowa analiza.
03Porównywanie projektów. Rozwińszczegóły


  • Identyfikacja - analiza i oceny modyfikacji.
  • Weryfikacja jakości - czy modyfikacje poprawiły osiągi silnika czy też wprowadziły niepożądane efekty.
  • Bezpieczeństwo - czy zmiany nie wpłynęły negatywnie na bezpieczeństwo pojazdu.
04Czym jest damos ? Rozwińszczegóły


  • Różnica pomiędzy plikami a2l, dam a plikami ols.
05Wyszukiwanie map za pomocą: Rozwińszczegóły


  • Damosa.
  • ID mapy.
  • Find similar maps.
  • Reference line.
  • Manualnych solucji.
06Jak sprawdzić czy oprogramowanie było modyfikowane? Rozwińszczegóły


  • Analiza map - porównanie modyfikacji
  • Wykorzystane własnych rozwiązań w kolejnych modyfikacjach
07Skrypty Rozwińszczegóły


  • Wykorzystanie skryptu - automatyczne identyfikacje oraz modyfikuje określonych mapy w pliku ECU (EGR, DPF)
  • Automatyzacja powtarzalnych zadań - konwersja jednostek, przetwarzanie danych czy modyfikacja map.
08Omówienie i przećwiczenie przydatnych funkcji. Rozwińszczegóły


  • Differences.
  • Preview.
  • Go to adress.
  • 2D inverse.
  • Search by text.
  • Go to adress.
09 Modyfikacje mapy: Rozwińszczegóły


  • Dostosowanie reakcji silnika na pedał gazu - modyfikacje drivers wish.
  • Zmiana mocy - Torque limiter. ( konwersja na przykładzie BMW f30 316d do 318)

Pobierz Pobierz w formacie PDF

Najbliższy termin 26.05.2025
pozostały 3 miejsca

Dołącz do szkolenia
Data
Zobacz wszystkie terminy

Informacje o szkoleniu


Forma szkolenia
Forma szkolenia

Szkolenie realizowane jest w godzinach 8:45-16:00 w formie stacjonarnej.

Tydzień przed szkoleniem skontaktujemy się w celu potwierdzenia realizacji.

Nie musisz nic ze sobą przywozić! Specjalnie przygotowane sale szkoleniowe są wyposażone we wszystko co niezbędne do zajęć praktycznych.

Plan dnia
Plan dnia

8:45 - Start szkolenia.

10:15-10:30 - Przerwa 15 min.

12:00-12:45 - Przerwa obiadowa 45 min.

14:15-14:30- Przerwa 15 min.

16:00 - Koniec szkolenia.

Każdy kursant realizujący szkolenie stacjonarnie ma do dyspozycji kawę z ekspresu, ciastka, herbatę oraz wodę. Obiad jest wliczony w cenę szkolenia.

Terminy, informacje, pytania:
Terminy, informacje, pytania:

Jeśli masz pytania, skontaktuj się z nami, chętnie Ci pomożemy. Jesteśmy dostępni od 8:00-16:00.

Aleksandra Dziadowiec

+48 572 995 842

E-mail: adziadowiec@notemaster.pl

Wsparcie techniczne
Wsparcie techniczne

Jeśli potrzebujesz pomocy odnośnie wyposażenia stanowiska szkoleniowego, nasz zespół służy pomocą 24 godziny na dobę.

Maciej Piela

tel: +48 518-115-526

E-mail: mpiela@notemaster.pl

Dołączam do szkolenia

Co dostaniesz po szkoleniu?


Certyfikat
Certyfikat

Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzymuje certyfikat Notebook Master oraz zaświadczenie w wersji elektronicznej.

Certyfikat zawiera: imię i nazwisko, nazwę szkolenia, liczbę godzin, dane organizatora, termin realizacji kształcenia, numer certyfikatu wraz z datą wystawienia, znak standardów IPC Member, znak jakości MSUES oraz znak wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS). Ponadto po zrealizowaniu każdego z etapów kształcenia uczestnik otrzymuje zaświadczenie potwierdzające jego ukończenie. Dokument zawiera powyższe informacje oraz nazwę etapu.

Dostęp do grupy/społeczności tematycznej na WhatsAppie.
Dostęp do grupy/społeczności tematycznej na WhatsAppie.

Uczestnikami grupy są osoby, które ukończyły wyżej opisane szkolenie. Uczestnicy grupy mają możliwość wspólnego rozwiązywania problemów, wymiany doświadczeń czy podpowiedzi w zakresie zakupu sprzętu/części. Dla absolwentów naszych szkoleń - dostęp do grupy jest całkowicie bezpłatny.

Materiały szkoleniowe

Po kursie otrzymasz materiały szkoleniowe dzięki którym będziesz mógł wspomóc swoją wiedzę podczas samodzielnej pracy jako serwisant naprawiający sprzęty elektroniczne.

Dołącz do szkolenia

Co mówią o nas kursanci?


Dołączam do szkolenia

Najczęściej zadawane pytania


Jakie magistrale komunikacyjne będą omawiane podczas szkolenia?Rozwiń

Na szkoleniu omówione są magistrale komunikacyjne takie jak CAN, K-Line, LIN, J1939, FlexRay, MOST i Ethernet.

 

Czym różni się pełna kopia zapasowa sterownika od częściowej?Rozwiń

Pełna kopia zapasowa zapisuje całą zawartość pamięci sterownika, umożliwiając przywrócenie oryginalnego stanu urządzenia, natomiast częściowa kopia zapisuje tylko określone sekcje lub dane, co jest przydatne przy modyfikacjach lub naprawach konkretnych funkcji.

 

Co kryje się za określeniem CRC?Rozwiń

CRC (Cyclic Redundancy Check) to algorytm stosowany w celu wykrywania błędów w danych cyfrowych. Polega on na obliczeniu krótkiej wartości o stałej długości (zwanej sumą kontrolną lub skrótem) na podstawie danych wejściowych. Ta suma kontrolna jest następnie dołączana do danych i przesyłana razem z nimi. Podczas odbierania lub odczytywania danych CRC jest ponownie obliczany i porównywany z dołączoną sumą kontrolną. Jeśli wartości się zgadzają, istnieje duże prawdopodobieństwo, że dane są poprawne i nie uległy uszkodzeniu podczas transmisji lub przechowywania. W przypadku rozbieżności wartości można wnioskować o wystąpieniu błędu i uszkodzeniu danych.

 

Czy na kursie będą omawiane poszczególne sekcje mapy?Rozwiń

Tak, na kursie będą omawiane poszczególne sekcje mapy sterowania. Uczestnicy nauczą się, jak precyzyjnie lokalizować i analizować popularne elementy wykonawcze w także takie jak EGR i DPF/FAP.

 

Jakie oprogramowanie będzie wykorzystywane na kursie?Rozwiń

Na szkoleniu będziemy korzystali w WinOLS. Jest to zaawansowane oprogramowanie, które daje użytkownikom pełną kontrolę nad mapami sterowania w jednostkach sterujących silnika (ECU). Stosowane jest ono powszechnie w branży motoryzacyjnej, szczególnie w dziedzinie oprogramowania ECU.

 

Czy szkolenie obejmuje praktyczne ćwiczenia?Rozwiń

Oczywiście. Nie ma lepszego sposobu na naukę niż poprzez praktykę. Na naszym kursie, po otrzymaniu odpowiedniej dawki wiedzy, przechodzimy od razu do praktyki, ćwicząc jak odczytywać sterowniki zdemontowane z pojazdów, wyszukiwać mapy elementów wykonawczych w popularnych jednostkach, modyfikować oprogramowanie za pomocą zautomatyzowanych rozwiązań, porównywać pliki ze sobą oraz zapisywać zmodyfikowane oprogramowanie w pamięci sterownika.

 

Nie jestem mechanikiem, ale interesuje się tematem szkolenia. Czy mogę wziąć udział w szkoleniu?Rozwiń

Jak najbardziej. Nie musisz pracować w branży motoryzacyjnej, żeby być uczestnikiem naszego szkolenia. Kurs pomoże Ci rozpocząć karierę w zawodzie mechanika, diagnosty czy specjalisty od tuningu samochodowego. Nie tylko zyskasz wiedzę i umiejętności w temacie odczytu i modyfikacji oprogramowania sterowników silnika, ale także poznasz innych pasjonatów, którzy już w tej branży pracują.

 

Czy po ukończeniu kursu będę w stanie samodzielnie przeprowadzać modyfikacje oprogramowania ECU w moim pojeździe?Rozwiń

Tak, kurs zapewnia praktyczne szkolenie w zakresie odczytywania, analizowania i modyfikowania oprogramowania ECU. Nabędziesz niezbędną wiedzę i doświadczenie, abyś mógł samodzielnie pracować z narzędziami diagnostycznymi i programowymi. Dzięki temu będziesz w stanie modyfikować oprogramowanie samochodów zgodnie z własnymi preferencjami i potrzebami.

 

Sprawdź wszystkie pytania

jeśli potrzebujesz informacji o szkoleniach, zadzwoń do nas!


Beata  Włodarczyk Starszy specjalista ds. sprzedaży
Beata Włodarczyk
+48 571 909 889 bwlodarczyk@notemaster.pl
Aleksandra Dziadowiec Starszy specjalista ds. szkoleń
Aleksandra Dziadowiec
+48 572 995 842 adziadowiec@notemaster.pl
IMG
  • Zgoda
  • Szczegóły
  • O plikach Cookie

Nasza strona korzysta z plików cookie

Stosujemy pliki cookie do personalizacji treści i reklam, oferowania funkcji społecznościowych oraz analizy ruchu na naszej stronie. Dane dotyczące korzystania z naszej witryny udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym, którzy mogą łączyć je z innymi informacjami, które im przekazałeś lub które zebrali podczas korzystania z ich usług.